Een ommetje naar Tata via Todrah, Imilchil en Dades

19 januari 2024 - Tazzarine, Marokko

We hebben 9 dagen in Mhamid gestaan. Een prachtige camping, heerlijk warm en iedere dag even naar de plaatselijke markt of groenteboer.  We willen meer naar het westen, naar Tata. Maar dan missen we een belangrijk deel van onze Atlasverkenningen. We besluiten een ommetje te maken van ruim 500 km, dat ongeveer 10 dagen zal gaan duren. We verwachten eind januari in Tata te zijn. We staan nu bij de groene stip onder Tazzarine bij camping Serdrar.

Ommetje Tata

We gaan een bergachtig gebied in  en zullen tussen drieduizenders door naar Imilchil reizen.  Een bergdorp op 2119m. De weg erheen voert door de Todrah kloof en het gelijknamig dal langs veel kleine bergdorpen en slingerende steile bergwegen. Het is niet zeker dat we overal bereik hebben voor telefoon of internet. Op de terugweg gaan we door de Dadeskloof. De laatste kloof hebben we een vorige keer een gedeelte (tot Imlil) in kunnen rijden, maar iedereen verzekert ons dat we nu met onze auto de weg helemaal kunnen rijden. We doen de route nu van ‘boven naar beneden’. We zullen daarbij de hoogste pas (Tizi-n-Ouano) op 2910m oversteken. Het is één van de meest spectaculaire bergpassen in Marokko. We hopen dat het ons lukt. De weersverwachtingen zijn voor de komende 10 dagen redelijk tot goed. Zodra er regen komt is het op deze hoogte sneeuw. En dan is de pas afgesloten. ’s Nachts is het op deze hoogten sowieso koud. Wij gaan de uitdaging aan.

1. Ria Olijslager:
    19 januari 2024
    Dappere Dodo's: Succes!
  2. Elly van den Broeke:
    19 januari 2024
    Weer heel avontuurlijk!
  3. Wilfried:
    20 januari 2024
    Veilige reis en genieten.
  4. Marijke Maris-Baan:
    moet prachtig zijn!
  5. Jo Huijsman:
    21 januari 2024
    Een super uitdagend ommetje en ik reis op afstand graag met jullie mee.
  6. Marianne:
    Veilige reis !!
  7. Ria:
    22 januari 2024
    succes en ik zie uit naar jullie verslag van deze trip!