Een ramp

9 september 2023 - Asilah, Marokko

Vandaag lezen we dat in het Atlasgebergte een grote aardbeving is geweest. Wij reden op de Tizi 'n Test pas door het gebied waar het epicentrum is.

Screenshot_20230909_133716_Google

We denken terug aan de armoedige bouwsels die tegen de bergen waren 'geplakt'.

Bewoond en onbewoond

Er ligt nog sneeuw

En aan de armoede die we zagen in de kleine dorpjes waar we doorheen en langs reden. De pasweg zal onbegaanbaar zijn om hulp te bieden. Kopieer voor ons verhaal over dat gebied deze link:   https://wili.reislogger.nl/marokko-2023/tizi-ntest-deel-2-gevaarlijke.438315   De link aanklikken werkt niet in reislogger, maar wel in google.

We hebben een gift overgemaakt naar stichting noodhulp Marokko.

1. Marjon Hoftijzer-Boer:
    9 september 2023
    Ik moest vanmorgen ook gelijk aan jullie en deze reis denken. Beelden van mooie natuur, kleine huisjes, dorpjes en bittere armoede.
  2. Wilfried:
    9 september 2023
    Wat verdrietig allemaal. Ik ga doneren wanneer we thuis zijn. In gedachte bij deze mensen
  3. Sylvia Eekelder:
    9 september 2023
    Wat erg voor die mensen en dieren daar.
  4. Ria:
    9 september 2023
    Ook ik moest vanmorgen gelijk aan jullie en aan jullie reis denken met al die mooie foto's van de natuur maar ook van de bittere armoe. En wat zou er nog van over zijn? Wat een ramp voor de bevolking!
  5. Elly:
    9 september 2023
    Dacht gelijk aan jullie toen ik het vreselijke nieuws hoorde. Zal het zeker delen.
  6. Jo Huijsman:
    9 september 2023
    Mijn dankbaarheid is zo groot dat ik in mijn eigen veilige huis in mijn eigen bed stap. Het is zo vreselijk als je niets meer hebt. Ik snap dat het bij jullie extra hard aankomt.
  7. Hanneke:
    10 september 2023
    Toch eenbeetje jullie tweede vaderland geworden! En als je dan weet hoe het daar is… zo verdrietig.
  8. Rob en Kitty:
    10 september 2023
    Zo aan jullie gedacht bij het vernemen van die aardbeving! Vrij bizar eigenlijk. Maar goed dat jullie dat niet hebben hoeven meemaken .