kortere vaartijd Wellington-Picton?

19 november 2016

De twee hoofdeilanden van Nieuw-Zeeland, het Noorder- en het Zuidereiland, zijn door de zware aardbeving van afgelopen maandag rond de twee meter dichter bij elkaar komen te liggen.

Op basis van satellietgegevens stelt aardbevingsinformatiecentrum GeoNet vrijdag dat het toeristenoord Kaikoura op het Zuidereiland ongeveer zeventig centimeter omhoog is geduwd.

Ook in andere delen van het land hebben zich sterke bodemverschuivingen voorgedaan. "Dit alles gebeurde binnen seconden'', aldus GeoNet.

De beving had volgens de laatste berekeningen een kracht van 7,8 Magnitude. In het zeer dun bevolkte gebied kwamen twee mensen om het leven. De schade aan de infrastructuur is enorm.

1. Simone:
    19 november 2016
    Dat scheelt! Overigens hebben wij destijds moeten vliegen van Nelson naar Wellington omdat de ferries niet voeren wegens langdurige stakingen.
  2. Gertin Leppink:
    19 november 2016
    Heel veel plezier en geniet er van. Ik ga met veel goeie herinneringen aan dit mooie land jullie reis verhaal lezen.
  3. Haro en Marjenke Hielkema:
    6 december 2016
    Heerlijk idee om tegen de tijd van de Langste Dag naar de andere kant van de aardbol af te reizen. Gewoon op je kop gaan staan is een geweldige ervaring. Wij zouden het ook zo weer willen overdoen.
  4. Marijke van der Linden:
    15 december 2016
    Goedemorgen Wim en Liesbeth,
    Vandaag gaat de grote reis beginnen. Ga heerlijk genieten van dit prachtige land. Gisterenavond nog een prachtige documentaire gezien over het Zuidereiland dat was weer genieten.
    Wij wensen jullie een goede reis en horen weer van jullie via het blog. Lies van Hans en Marijke