kiwi muziwijs bedankt

11 december 2016 - Ruurlo, Nederland

Voor we naar Nieuw Zeeland vertrekken willen we een gezamenlijke activiteit met ons gezin. Zondagmiddag 11 december zijn  we te gast bij Muziwijs in Ruurlo. Ruim een jaar lang hebben we bij Fleur Taken met de twee jongste kleinkinderen (Daan en Doutze) iedere woensdag via een fantastische ontdekkingstocht kennis gemaakt met muziek en muziekinstrumenten. Het lijkt ons een goed idee iedereen daarmee kennis te laten maken.

Twee bekende elementen van iedere woensdag (Bellenbeertje en Hop, hop) zijn goede opwarmers. Yvon Taken neemt waar voor Fleur. Nadat ‘wiebel, wiebel’-eendje omvalt  is het ijs snel gebroken en doet iedereen enthousiast mee.

‘Zeggen’ wat je trommelstokjes kunnen doen levert vermakelijke vondsten op: hard, zacht, hamertje tik, op de vloer, tegen  hout, stokjes langs elkaar strijken, je rug ermee krabben en je haren ermee ‘doen’. Het is een opmaat voor het betere slagwerk: de djembé.

Via hulpzinnetjes ‘ga je mee’ en ‘zwemmen in de zee’ komt de djembé-inspiratie los. Eerst apart, daarna afwisselend en in canon. En als topper: voor de durvers een solo-djembé. Het klinkt fantastisch en iedereen speelt zich de handen zeer. Een mooi moment is met je armen de groep inspireren. Hand op de djembé   -> trommelen, hand in de lucht -> stil zijn. Je ziet de ogen glinsteren als iedereen reageert.

ga je mee ga je mee

de handen in de lucht de handen in de lucht

Om in kerstsfeer te komen is er een tocht met de slee. Rendier Rudolf voorop en oma de touwtjes in handen. Om beurten iemand uitnodigen mee te rijden.

ga jij mee  in de slee

Tot slot gaan we ‘de boom versieren’. Eerst de ballen, de cadeautjes, daarna de slingers. Het gaat allemaal vliegensvlug. En tot slot de kerststal onder de boom. Het feest kan beginnen.

wij gaan de boom versieren

Bellenbeertje wordt -zoals altijd- gedag gezongen.

bellenbeertje

En tot slot ook opa en oma.

dag oma dag opa tot volgend jaar

Onze reis kan woensdag beginnen. Het uurtje Muziwijs is voorbij gevlogen. Bedankt  Yvon (en Fleur).

1. GiMeFlDa:
    11 december 2016
    Bedankt voor deze geweldige 'tocht' met elkaar. Een muzikaal avontuur met de Wesseltjes. TOP!! Een voor de kinderen een mooie voorbereiding op jullie vertrek.
  2. Jo Huijsman:
    12 december 2016
    Na dit leuke afscheid kan het feest beginnen.
  3. Ada Franke:
    12 december 2016
    wat een leuk afscheid! Ik wens jullie een hele fijne en goede reis!
  4. Cora Bolluijt:
    13 december 2016
    Lieve Wim en Liesbeth.
    Mede namens Alf een avontuurlijke en zonnige periode gewenst in Nieuw Zeeland. Wij denke te weten wat jullie aan prachtige natuur tegen gaan komen. Wij mochten er ook 6 weken doorheen reizen.
    Dikke kussen en kom gezond weer terug!!