wili kiwi

15 november 2016

We zijn vandaag begonnen met aftellen. Volgens plan gaan we vanaf 14 december 2016 voor ruim 2 maanden naar Nieuw Zeeland. We vliegen met Cathay Pacific vanaf Schiphol naar Hong Kong. Na een stop-over gaan we door naar Auckland. We vieren daar Kerstmis en Oud en Nieuw. Dat op zich lijkt ons al een prachtige ervaring.

We gaan rondtrekken met een kleine stationcar (men noemt het een camper) Spaceship Rocket, waarin slaap- en kookgelegenheid is. Het is de bedoeling dat we voornamelijk gaan kamperen. We hebben een voorlopig reisplan gemaakt en zijn al een tijdje bezig met de voorbereidingen.  Op de vakantiebeurs van januari 2015 kwamen we in contact met reisbureau Pacific Islands, die onze vlucht, ferry en auto voortreffelijk regelde.

De (heen)reis is mede mogelijk gemaakt door onze geliefde sponsoren: DoMoTiDoJoBiAlMeGijFlDaTh en DiTaVeAn. Als cadeau voor ons 45 jaar trouw feest.

We zullen de eerste vier weken een tocht maken over het Noordereiland, die eindigt in Wellington. Vandaar steken we over met de ferry naar Picton op het Zuidereiland. Daar staat in ieder geval het Abel Tasman Park met Cape Farewell op ons lijstje. Op 17 februari landen we weer op Schiphol.

Via dit reisblog proberen we verslag te doen. Je kunt je aanmelden voor de mailinglist.  De internetverbindingen zijn op veel plaatsen niet optimaal, maar in iedere bibliotheek is (gratis) internet.

Vanwege de aardbeving die afgelopen weekend (12 november) het Zuidereiland trof, is het twijfelachtig of we Kaikoura kunnen bezoeken. Het is een van de plaatsen waar je walvissen en dolfijnen kunt spotten. De toegangswegen lijken voorlopig onbegaanbaar. Wij zullen het zien. En jullie kunnen het t.z.t. lezen.

WiLi

1. Chantal:
    Veel plezier...
  2. Cora Bolluijt:
    16 november 2016
    Veel plezier daar. De natuur is er prachtig vooral op her Zuiderstrand.
  3. Wolffensperger:
    16 november 2016
    Dit wordt een geweldige reis, te beginnen op het Noorder eiland en vervolgens naar het Zuider eiland. Toi, toi, toi. H&W.
  4. Marijke van der Linden:
    16 november 2016
    Wat een heerlijk vooruitzicht. Vakantie naar dit prachtige land. Wij wensen jullie heel veel plezier en we gaan jullie volgen.
  5. Ina:
    16 november 2016
    Wat leuk dat het al bijna zover is. We gaan jullie zeer zeker volgen. Benieuwd naar alle verhalen en foto's
  6. Eke Krug:
    Dat beloofd een mooie reis te worden. Twee leden van de Fifteen by Fifteen
    groep waar ik lid van ben, wonen daar. Misschien iets voor je? Goede reis en heel veel plezier, groetjes Eke
  7. Yanna Nijenhuis:
    16 november 2016
    Ik wil graag met jullie meeleven!
  8. Chantal:
    16 november 2016
    Leuk! Ga jullie zeker volgen!
  9. Els Mommers:
    17 november 2016
    O wat een prachtige reis gaat dat worden en wat een heerlijk vooruitzicht. Ik herhaal Eke nog even wat betreft onze twee FifteenbyFifteen leden. Mocht je geïnteresseerd zijn laat maar weten.
    Ik ga je zeker volgen.
  10. Ria punt:
    17 november 2016
    Geniet er van zon mooie reis.
  11. Haro en Marjenke Hielkema:
    6 december 2016
    Kerst in jullie Kniebundhose. dat lijkt me een geweldige ervaring. Die ik ken ik alleen van het Journaal.
  12. Dirk batenburg:
    13 december 2016
    Wijj wensen je een goede reis toe.
    veel gezondheid.
    wij proberen je te volgen