De bergen in.

29 december 2017 - Trevélez, Spanje

Vandaag zijn we in Trevelez de bergen in geweest. Het was prachtig. Onvoorstelbaar dat eind december hier geen sneeuw ligt. We lopen onder de flanken/uitlopers van de hoogste bergtoppen in de Sierra Nevada: Mulhacen de hoogste (3479m) en Pico de Veleta (3392m). We hebben er mooi uitzicht op. (zie album Trevelez). Het is ruw en minder toegankelijk gebergte. Het is op een aantal dalpaden na veel en alsmaar doorgaand stijgen. We zien de erste brem al in beginnende bloei staan terwijl we op 1650m hoogte zijn.

"We hebben sneeuw nodig voor onze watervoorziening" zegt de camping eigenaar die ook een fervent bergbeklimmer is. Hij heeft Mont Blanc, Annapura, Kilimanjaro, Mount Cook beklommen. Zijn fotomomenten toont hij vol trots in zijn restaurant dat meer weg heeft van een berghut. We staan op de camping Trevelez in het hoogstgelegen bewoonbaar dorp. Het is hier bijna voorzomers warm (15 graden). Maar gisteren en toen we eergisteren aankwamen was storm Bruno actief. 's Nachts schudde de huifkar af en toe goed. Maar we slapen prima met de huiftent uitgeklapt. Iets minder is de forse tegenvaller dat vlak voor Kerst het scherm of de grafische kaart van onze nieuwe notebook gecrashed is. Valt onder garantie maar die geldt in NL. We kunnen daardoor minder goed online en foto 's van de camera zijn niet meer over te zetten.We kijken nog of we een oplossing vinden voor de verhalen van de afgelopen dagen/week.

1. Wim&Herma:
    29 december 2017
    Wat een tegenvaller voor jullie, maar Wim kennende zal er vast wat op vinden. Hebben jullie nog iets veranderd aan de huiftent of is die nog het zelfde als van de zomer?
    Liesbeth en Wim een heelbijzonder en liefdevol uiteinde en vooral een gezond en mooie reis voor 2018. W&H
  2. Hans Prince:
    29 december 2017
    Elk nadeel heeft zijn voordeel volgens een bekend voetballer Je hebt daar waarschijnlijk geen last van knalvuurwerk Goed uiteinde ook namens Senior!!
  3. GiMeFlDa:
    30 december 2017
    Lieve pa& ma,

Jammer van jullie notebook. Maar laat dat de pret verder niet drukken. Leuk jullie belevenissen zo te kunnen volgen.
    Hier is het gisteren en vandaag koud en nat, (winterse neerslag, maar blijft niet liggen☹️)

Lieve groet
  4. Jeanette de Vries:
    30 december 2017
    Wat een pech inderdaad en ook jammer voor de kijkers. Maar zo te zien valt er voor jullie nog volop te genieten en daar gaat het toch om. Ik wens jullie een fijne jaarwisseling en een hele goede voortzetting van de reis.
    Hartelijke groet, Jeanette
  5. Ina:
    31 december 2017
    Weer leuk om jullie verhalen te lezen. Maar wat een pech. Gezellige jaarwisseling
  6. Dirk batenburg:
    31 december 2017
    leuk om dit te lezen.
    over 29 uur zijn wij ook in de warmte goed he.
    ik heb er zin in.
    Wim en Liesbeth
    wij wensen jullie een gelukkig en een gezonde jaar wisseling