Naam:
Foto’s:
3979
Video’s:

Over ons

Wij trekken er graag voor langere tijd op uit om voor ons onbekende streken en volken te leren kennen. We doen dat met onze huifkar, een tot minivan omgebouwde Toyota Previa. Voorzien van de meest noodzakelijke inrichting om 3-5 dagen zelf-voorzienend te zijn. En met een huiftent over de achterklep om 'buiten' te kunnen slapen en onder te koken bij slecht weer. Voor ons een ideale combinatie.

Onze huifkar

Over onze reis

We willen de eerste maanden van 2020 opnieuw Marokko verkennen. Deze keer de grensstrook met Algerije. Steeds op de rand van nauwelijks bewoond gebied, niemandsland en woestijn. En  de reis doortrekken naar Mauretanië en Senegal. Voor Senegal zijn we geïnspireerd door een prachtig boek over  de Senegaldelta, op de grens met Mauretanië.  Als we zo dicht bij Dakar  zijn willen we het rallygevoel completeren. Het wordt Rally Vragender- Dakar, met een knipoog naar de echte rally Parijs - Dakar. We zullen uiteindelijk niet naar Senegal gaan, maar op de grens met Mauritanië ons meest zuidelijke keerpunt hebben.

Na de coronabeperkingen gaan we in 2022 weer op reis. Onze verre reisplannen worden door de Russische oorlog met Oekraïne sterk gewijzigd. Het wordt Italië met een start in Courmayeur  (Valle d'Aosta). Vandaar willen we de toppen van Apennijnen doen. De grote hitte in heel Italië zet er een streep door.

In 2023 gaan we opnieuw naar Marokko. We beginnen in Nador en willen met name het Plateau du Rekkam oversteken. Daarna langs de zuidgrens naar de kust om één van de bergpassen naar Marrakesh te doen.

In de zomer van 2023 gaan we naar de Balkan. We beginnen in Roemenië. Daarna Moldavië. Het aangrenzend gebied in Oekraïene wordt tot nu toe gespaard voor Russische aanvallen. Rusland staat bij ons op de no-go lijst.

Voor winter 2023-2024 staat Marokko weer centraal. We willen in drie maanden bergpassen en minder gebruikelijke routes van de Midden, Hogere en Anti Atlas verkennen. Grote steden zullen we nauwelijks bezoeken. In kleine dorpen zullen we o.a. proberen in Nederland gebruikte brillen te verdelen. We beginnen met ca 100 brillen. Daarnaast hebben we extra  paracetamol en ibuprofen bij ons.

Het reisblog is een vastlegging van onze kijk op de mensen en plaatsen die we bezoeken.

Bezochte landen

Wij hebben 40 landen (16%) bezocht:

Albanië, België, Bosnië en Herzegovina, Canada, China, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Marokko, Mauritanië, Moldavië, Monaco, Montenegro, Nederland, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Rusland, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigde Staten, Zweden, Zwitserland.