Slecht nieuws

27 februari 2020 - Dakhla, Marokko

De huifkar heeft (opnieuw of nog steeds) een groot probleem. Gisteravond gingen we opgetogen naar het hotel. De motor liep. Nadat er koelvloeistof in is gedaan spoot het er bij draaiende motor tussen motorblok en cilinderblok uit. De garage in Dakhla zegt: niet te repareren.

Een behoorlijke tegenvaller en deuk in optimisme. Stemming  mineur. Maar niet voor lang. Wim praat met de garage. Om een betrouwbare huifkar te hebben  moet er een gereviseerde motor in. Die is alleen in Casablanca.

Wim vraagt zich af waarom er koelvloeistof uit spoot. Want gister liep de motor heel even goed.  Zijn de bouten wel goed aangedraaid? We kunnen er niet in kijken. Hier wordt er niet meer aan gesleuteld. Dat staat voor ons vast.

We zijn even bezig met worst-case scenario. Hoe moet en kan zoveel mogelijk mee terug. We hadden bijna koffers uitgezocht. Wim informeert OHRA. Men is vol begrip en oplossingsgericht. Als er in Casablanca een ruilmotor of reparatie mogelijk is betaalt OHRA de auto-ambulance.  Dat gaan we uitzoeken. Het is een rit over ruim 1600 km en  voor het transport is het 1,5 dag. Wij gaan dan met het vliegtuig. Maar eerst zekerheid dat het daar WEL gemaakt gaat worden. Dat zoekt SOS voor ons uit.

Wij geven dus (nog) niet op.

1. Hans Prince:
    27 februari 2020
    Wim, je leert je automobiel zo wel van alle kanten kennen. Was de pakking nog wel Ok? enfin met een nieuwe motor moet het gaan lukken! Succes wederom.
  2. Ria Olijslager:
    27 februari 2020
    Dit is echt erg.Ik heb geen auto-verstand (verstand van auto's)maar dit gun je niemand. Idd hou vol en keep smiling: Wat moet je anders?
  3. Anja:
    27 februari 2020
    Wat een tegenvaller en wat een onzekerheid. Heel veel sterkte 🥰💋
  4. Maria Teeuwe-Holtslag:
    27 februari 2020
    Verdulleme, wat een prut.....
    Hou vol, het gaat goed komen.
    We leven met jullie mee. En hopen echt dat jullie morgen of zo naar Casablanca kunnen vliegen.
    Keep Calm and.....Hou de moed erin....
  5. Marjon Hoftijzer-Boer:
    27 februari 2020
    We blijven hier duimen. Houd moed.
  6. Wil Buscop:
    27 februari 2020
    Het zit niet echt mee zeg. De aanhouder wint zullen we maar zeggen.succes weer.
  7. E.G. Lamme:
    28 februari 2020
    Wat een narigheid. Het houdt maar niet op. Veel sterkte en hou de moet er in!
  8. Hanneke:
    28 februari 2020
    Lieve Wim en Liesbeth, wij hopen van harte dat het lukt om de motor weer rijklaar te maken. Maar heeft de rest, chassis,remmen, schokdempers e.d. niet ook teveel geleden in de Sahara om de Toyota betrouwbaar te laten zijn? We blijven duimen.
  9. Bep van den Bosch:
    28 februari 2020
    Wat een tegenvaller voor jullie, houd er de moed in, de strijd is nog niet gestreden. Succes 😉 Duim voor jullie.
  10. Klaske:
    28 februari 2020
    Wat een tegenslag ,ik heb grote bewondering voor jullie. Sterkte, meer weet ik niet.
  11. Dirk batenburg:
    28 februari 2020
    wat een grote tegenvaller.
    potverdorie hoop dat het goed komt.
  12. Elly:
    29 februari 2020
    Wat een enorme tegenvaller, hoop dat het toch nog allemaal goed gaat komen. Wim en Liesbeth ik duim voor jullie en heel goed van jullie dat jullie de moed er zo inhouden, helemaal TOP.